چطوری میشه

5 ترفند سریع برای افزایش تبدیل وبلاگ

5 ترفند سریع برای افزایش تبدیل وبلاگ

چیزهای بسیار خوبی در مورد کسب درآمد آنلاین وجود دارد، اما یکی از آنها این واقعیت است که می توانید اهداف قابل اندازه گیری تعیین کنید و آنها را با دقت بالایی اندازه گیری کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید نرخ پرش خود را تا 5 درصد کاهش دهید، فقط اقداماتی را انجام دهید که فکر می کنید به شما کمک می کند. از سرویسی مانند Google Analytics برای نظارت بر اثر استفاده کنید، سپس آن را بشویید و تکرار کنید.

زمانی که مخاطب یا پایگاه مشتری ثابتی (حتی نسبتاً کوچک) دارید، فرصت‌هایی برای اصلاح وبلاگ خود برای افزایش تبدیل و درآمد تقریباً نامحدود است. اغلب می‌توانید با همان مقدار تلاش، با تغییر دادن آنچه در حال حاضر دارید، به جای جستجوی بازدیدکنندگان جدید، به دستاوردهای بیشتری برسید.

این چیزی است که من در چند ماه گذشته به‌طور جدی شروع به آن کرده‌ام، زیرا وبلاگ خودم را برای افزایش تبدیل‌ها، و در نهایت، نتیجه‌ی نهایی‌ام افزایش داده‌ام. در این پست می‌خواهم چند ترفند بسیار سریع و آسان را با شما به اشتراک بگذارم که می‌توانید برای افزایش موفقیت وبلاگ‌نویسی خود انجام دهید.

اهمیت ردیابی

قبل از شروع، باید بگویم که چقدر مهم است که شما ابزار دقیقی برای ردیابی تمام معیارهای مرتبط با ترفندهایی که انجام می‌دهید داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید ترفندی را اجرا کنید که امیدوارید نرخ اشتراک خبرنامه شما را افزایش دهد، می‌خواهید تعداد مشترکین جدیدی را که به صورت دوره‌ای جذب می‌کنید بدانید. با این حال، شما می خواهید همچنین از تعداد بازدیدکنندگان وبلاگ خود در همان دوره مطلع شوید تا بتوانید نرخ تبدیل خود را به عنوان درصدی از این بازدیدکنندگان تولید کنید. افزایش مشترکین ایمیل لزوماً به این معنی نیست که ترفند شما کارآمد بوده است – فقط می‌تواند این باشد که بازدیدکنندگان بیشتری جذب کرده‌اید.

به منظور کمک به شما در این زمینه، هر ترفند را با توصیه‌هایی برای معیارهایی که باید دنبال کنید به پایان می‌رسانم.

آن را یک قدم بردارید

و فقط یک چیز دیگر قبل از اینکه به چیزهای خوب بپردازیم – مطمئن شوید که هر بار فقط یک ترفند را اجرا و پیگیری می کنید. اگر چندین ترفند را به طور همزمان اجرا کنید، اثرات مثبت (یا منفی) ممکن است “تقاطع آلوده” کنند، و شما هیچ ایده ای نخواهید داشت که کدام توییک به چه نتیجه ای رسیده است.

سرعتی که با آن می توانید نتایج قطعی به دست آورید واقعاً به میزان ترافیکی که به وبلاگ خود می آورید بستگی دارد. ممکن است انتخاب کنید که یک آزمایش در هفته یا شاید یک آزمایش در ماه اگر ترافیک زیادی ندارید. آن را با گوش پخش کنید و ببینید که اولین ترفند شما چگونه پیش می رود.

بسیار خوب، مقدمات کافی است – بیایید به آن ترفندها بپردازیم!

1. تعداد پست های وبلاگ را در صفحه اول خود افزایش دهید

خیلی خسته کننده به نظر می رسد، درست است؟ چه تفاوتی ممکن است بر روی تبدیل یا درآمد ایجاد کند؟ خوب، از نظر تلاش برای اجرای این ترفند در برابر منافع احتمالی، در واقع تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.

اول از همه، فراموش نکنیم که اگر وبلاگ شما صفحه اول شما باشد، افزایش یا کاهش تعداد پست های وبلاگ در صفحه اصلی ساده است. با رفتن به تنظیمات > عمومی در داشبورد وردپرس خود می‌توانید این کار را در حدود 5 ثانیه انجام دهید:

Increase the Number of Blog Posts on Your Front Page

اگر از یک صفحه ساز برای صفحه اصلی خود استفاده می کنید، تغییر تعداد وبلاگ به سازنده ای که استفاده می کنید بستگی دارد. برای مثال، اگر از تم Total استفاده می‌کنید (که شامل سازنده صفحه بصری WPBakery می‌شود)، می‌خواهید تعداد پست‌ها را در زیر برگه «پرسمان» برای شبکه خود ویرایش کنید:

Increase the Number of Blog Posts on Your Front Page with your Builder

این احتمالاً سریع‌ترین تغییری است که تا به حال انجام داده‌اید. حالا بیایید در مورد مزایای بالقوه صحبت کنیم.

در مورد تعداد پست های وبلاگی که باید در صفحه اول خود داشته باشید، از هر دو راه بحث وجود دارد. برخی از مردم می گویند که شما باید تعداد بیشتری داشته باشید (مثلاً 10) زیرا به خوانندگان این فرصت را می دهد تا پست های بیشتری را بدون کلیک بر روی صفحه دیگری مرور کنند. دیگران استدلال می کنند که پست های وبلاگ کمتر به معنای زمان بارگیری کمتر است (و همه ما می دانیم که چقدر مهم است سرعت وردپرس)، که به معنای بازدیدکنندگان شادتر است. حجم عظیمی از داده های قانع کننده برای پشتیبان گیری از این آرگومان دوم وجود دارد.

همانند بسیاری از مسائل از این قبیل، نکته کلیدی این است که هر دو طرف بحث را بپذیرید و سپس آزمایش کنید. اگر فقط 5 پست وبلاگ در صفحه اصلی خود دارید، 10 پست را امتحان کنید و بالعکس. بسته به اینکه چقدر ماجراجویانه احساس می‌کنید، شاید بیشتر یا کمتر تلاش کنید.

معیارها (فقط صفحه اول): نرخ پرش، زمان حضور در سایت، صفحات در هر بازدید، و میانگین مدت بازدید

2. از گزیده‌های دستی

استفاده کنید

این پیشنهاد مستقیماً از پیشنهاد قبلی پیروی می کند و شاید بتواند ترس از زمان بارگیری ماموت را کاهش دهد. به خصوص اگر قرار است تعداد زیادی پست وبلاگ را در صفحه اصلی خود قرار دهید.

وقتی نوبت به نمایش پست‌ها به شکل آرشیو می‌رسد (مثلاً در صفحه اصلی یا صفحه دسته‌بندی)، معمولاً سه راه برای انجام آن وجود دارد:

  1. نمایش کل پست
  2. نمایش گزیده ای که به طور خودکار تعیین می شود (مثلاً 100 کاراکتر)
  3. نمایش گزیده ای که به صورت دستی ایجاد شده است

من شخصاً طرفدار گزینه سه هستم. این به بازدید کننده اجازه می دهد تا یک مرور کلی سریع از هر یک از پست های صفحه اصلی شما را بدون نیاز به جستجو در محتوای کامل بخواند مگر اینکه بخواهد. من فکر می کنم این سازش کامل است.

بیشتر تم های خوب به شما امکان می دهند گزیده های دستی را به یکی از دو روش اضافه کنید.

WordPress Read More Tag

ابتدا، می‌توانید تگ «بیشتر بخوانید» (Alt + Shift + T) را در نقطه‌ای از پست خود اضافه کنید که می‌خواهید گزیده به پایان برسد.

WordPress Excerpt Metabox

یا گزیده سفارشی خود را در متا باکس “Excerpt” در صفحه ویرایش پست بچسبانید.

معیارها (فقط صفحات اصلی/بایگانی): نرخ پرش، زمان حضور در سایت، صفحات در هر بازدید، و میانگین مدت بازدید

3. CTA اصلی خود را برجسته تر کنید

در صورت تعجب، CTA مخفف “Call To Action” است – عنصری که بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا اقدام مورد نظر شما را انجام دهند. این می تواند برای مشترک شدن در خبرنامه، خرید محصول اطلاعاتی شما یا چیز دیگری باشد.

در حالی که ممکن است چندین CTA در وبلاگ خود داشته باشید (اگرچه امیدواریم تعداد آنها زیاد نباشد)، باید یکی از آنها مهمتر از بقیه باشد. برای بسیاری این فرم اشتراک ایمیل است. آن CTA «اولیه» باید تا حد امکان برجسته باشد. اگر نیست، آن را به گونه ای تنظیم کنید که باشد. پیشنهادات عبارتند از:

  • تبدیل آن به رنگارنگ ترین عنصر در صفحه
  • انتقال آن بالای تاشو (که می‌تواند منجر به کلیک از طریق افزایش می یابد)
  • قرار دادن آن در بالای نوار کناری خود
  • قرار دادن آن در بالای محتوای اصلی خود
  • انتقال آن به یک پنجره بازشو

پس یکی از موارد بالا را انتخاب کنید (به یاد داشته باشید – نه بیشتر از یک!) و نتایج را آزمایش کنید. ممکن است یک سورپرایز دلپذیر داشته باشید.

معیارها (در تمام صفحاتی که CTA نشان داده می شود): نتیجه CTA مورد نظر (به عنوان مثال یک مشترک جدید)، کل بازدیدکنندگان وبلاگ شما، و اولین تقسیم بر دوم (برای ارائه به شما درصد نرخ تبدیل)

4. یک پیوند برجسته به “صفحه پول” اصلی خود

اضافه کنید

احتمالاً صفحه خاصی در وبلاگ شما وجود دارد که درآمد بیشتری (مستقیم یا غیرمستقیم) نسبت به سایر صفحات ایجاد می کند. ممکن است چیزی شبیه صفحه «منابع» باشد. یا شاید یک محصول. هر چه که باشد، باید آن را به راحتی در دسترس بازدیدکنندگان خود قرار دهید. از آنجایی که ممکن است اضافه کردن به منوی اصلی شما منطقی نباشد، می توانید یک پیوند برجسته در نوار کناری، پاورقی یا احتمالاً هدر خود (بسته به ظاهر سایت خود) اضافه کنید. به این ترتیب پیوند شما در بیشترین صفحات ممکن ظاهر می شود.

منظورم از برجسته، گرافیکی است. این نباید فقط یک پیوند متنی دیگر باشد – باید مانند CTA های شما برجسته شود (زیرا اساساً یک CTA مانند سایرین است).

نمونه خوب این مورد، نوار callout است که WPExplorer در بالای صفحه استفاده می کند:

WPExplorer Main Callout Bar

به وضوح در مقایسه با سایر پیوندهای موجود در صفحه یا منو متمایز است.

معیارها: بازدید از صفحه پول، کل بازدیدکنندگان وبلاگ شما، و اولین تقسیم بر دوم (برای ارائه درصد نرخ کلیک)

5. برجستگی اشتراک گذاری اجتماعی را افزایش دهید

امیدوارم حداقل یک اجتماعی داشته باشید افزونه اشتراک گذاری در وبلاگ شما. اما در واقع کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید برای هدایت ارجاعات اجتماعی به وبلاگ خود انجام دهید.

واقعیت ساده این است که بسیاری از مردم در مورد اشتراک‌گذاری محتوای شما آنقدر سر و صدا نخواهند داشت، مگر اینکه آن را برای آنها واقعاً ساده (و وسوسه‌انگیز) کنید. باید ارزش آن را داشته باشید.

راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، اما در اینجا دو روش آسان وجود دارد.

AddThis Social Share Plugin

دکمه‌های اشتراک‌گذاری شناور را امتحان کنید. یک افزونه خوب، دکمه های اشتراک گذاری وردپرس از AddThis است. نصب آن آسان است و بیش از 200 کانال رسانه اجتماعی را پشتیبانی می کند. بازدیدکنندگان سایت شما گزینه های اشتراک گذاری زیادی با AddThis خواهند داشت.

Blog Post Social Share

یا دکمه های اشتراک گذاری را در بالا و/یا پایین هر پست اضافه کنید. بسته به قالب وردپرس شما، این گزینه ممکن است ساخته شود. به عنوان مثال، با تم کل وردپرس باید به ظاهر > سفارشی کردن > وبلاگ > پست منفرد بروید و برای فعال کردن ماژول اشتراک‌گذاری اجتماعی از «عناصر طرح‌بندی واحد» استفاده کنید. سپس فقط آن را در جایی که می خواهید بکشید و رها کنید. چه قبل از تصویر برجسته، چه بعد از محتوای اصلی شما. از طرف دیگر، این ویژگی در افزونه JetPack نیز گنجانده شده است – فقط باید آن را فعال کنید آن را از Jetpack > تنظیمات > اشتراک گذاری.

می‌توانید در پست اخیری که در افزایش ترافیک به وبلاگ شما از توییتر. اجرای این ترفندها (و هر چیز دیگری که تخیل شما می تواند تداعی کند) را شروع کنید و نتایج را تجزیه و تحلیل کنید.

معیارها: تعداد ارجاع‌های رسانه‌های اجتماعی به وبلاگ شما، کل بازدیدکنندگان وبلاگ شما، و اولین تقسیم بر دوم (یعنی آیا درصد بازدیدکنندگان اجتماعی وبلاگ شما در نتیجه افزایش می‌یابد. ترفند شما؟)

خراش دادن سطح

در این پست من تعداد انگشت شماری از ترفندهای ساده را ارائه کرده ام که می توانید برای افزایش تبدیل وبلاگ انجام دهید. اما واقعیت این است که موارد بسیار بیشتری وجود دارد. به عنوان مثال، من حتی اشاره نکرده ام ابزارهای تست تقسیم، که مسلماً مؤثرترین شکل بهینه سازی است که می توانید انجام دهید. بهینه سازی وبلاگ شما باید یک فرآیند همیشگی باشد و ترفندهای بالا باید فقط شروع کار باشد.

با در نظر گرفتن این موضوع، مایلم بدانم آیا پیشنهادی برای اجرای ترفندهایی در سایت خود دارید که می تواند تبدیل و درآمد را افزایش دهد. اگر چنین است، لطفاً در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا